پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل گفت: خبرنگاران با تأسی از قرآن که بزرگترین معجزه مکتوب و رسانه‌ای منصف است، نسبت به عملکرد افراد و دستگاه‌های اداری و اجرایی نگاه انتقادی داشته باشند، اما منصفانه بنویسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل در دیدار با جمعی از فعالان رسانه استان با اشاره به ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی خبرنگاران و اهالی رسانه، اظهار داشت: با تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم می‌بینیم خداوند متعال از زبان کسانی مثل فرعون که خود را خدا معرفی می‌کرد، بدون سانسور حرف می‌زند و در عین حال با رعایت انصاف رفتار و کردار او را مورد نقد قرار می‌دهد.

امام جمعه تبریز، با تأکید بر اینکه باید بدون کم و کاستی سخنان دیگران را منتشر کنیم، هر چند طرف مقابل در جبهه مخالف ما باشد، افزود: روایتگران رویدادها و خبرنگاران باید اصل صداقت را جز سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اخباری که به باورهای مردم و چارچوب زندگی اجتماعی و سیاسی افراد مربوط می‌شود، اگر فاقد اصل صداقت باشد مشکل‌آفرین و آسیب‌زا خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، به درج اخبار از منابع معتبر و قابل‌استناد تأکید کرد و یادآور شد: ایجاد شبهه بدون توضیح کافی و درج مطالب خبری طنزآمیز در قالب خبر، فهم عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از این‌رو در بیان موضوعات رسانه‌ای باید روشن و شفاف عمل کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل، با تأکید بر اهمیت رسانه و بیان منویات انسان‌ها با فرآورده‌های رسانه‌ای، اظهار کرد: قرآن کریم بزرگ‌ترین رسانه مکتوب که در آن خداوند، انسان را مورد خطاب قرار داده و منویات الهی برای تربیت انسان‌ها بر قلب پیامبر نازل شده است.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به هزینه‌های زیاد و درآمد کم اهالی رسانه، خاطرنشان کرد: خبرنگاران فقط با عشق کار می‌کنند و انتقاد خبرنگاران جنبه شخصی ندارد و صرفاً برای اصلاح امور است، مسئولان هم منصفانه به‌نقد خبرنگاران گوش دهند و سعه‌صدر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای تشکل‌های رسانه‌ای استان به بیان مشکلات کار خبرنگاری و بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون رفع این مشکلات پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha